Petua Hilangkan Batuk Bayi dan Kanak-Kanak - DeCamellia

Petua Hilangkan Batuk Bayi dan Kanak-Kanak


petua hilangkan batuk bayi dan kanak-kanak, petua hilangkan batuk, petua hilangkan batuk anak, petua hilangkan batuk berkahak, petua hilangkan batuk kering, petua hilangkan batuk bayi, petua hilangkan batuk berkahak bayi, petua hilangkan batuk dan selsema bayi, balm cf rub tasneem naturel, balm cf rub merawat batuk, balm batuk dan selsema, petua hilangkan batuk anak kecil, tips hilangkan batuk anak, testimoni balm cf rub tasneem naturel, balm tasneem naturel


Tak ada ibu bapa kat dunia ni yang mahukan anaknya sakit. Semua mesti nak anak sihat sentiasa. Tapi, kadang benda ni diluar kawalan kita. Memang tak boleh sangkal kita akan jadi sedikit gelabah dan risau bila anak dah mula batuk. Macam-macam jenis bunyi keluar. Kesian. Anak tak selesa. Lagi-lagi bila nak tidur.

Bila anak tak lena tidur, kita sebagai ibu mesti ikut sama tak dapat tidur lena!

So di sini Nur share beberapa petua yang boleh kita amalkan supaya batuk anak dapat dihilangkan. Moga bermanfaat ya.


1. Rehat secukupnya

petua hilangkan batuk bayi dan kanak-kanak, petua hilangkan batuk, petua hilangkan batuk anak, petua hilangkan batuk berkahak, petua hilangkan batuk kering, petua hilangkan batuk bayi, petua hilangkan batuk berkahak bayi, petua hilangkan batuk dan selsema bayi, balm cf rub tasneem naturel, balm cf rub merawat batuk, balm batuk dan selsema, petua hilangkan batuk anak kecil, tips hilangkan batuk anak, testimoni balm cf rub tasneem naturel, balm tasneem naturel
Ibu bapa perlu mengelakkan bawa anak keluar ke tempat-tempat sesak dan ramai orang kerana anak akan berasa terlalu letih dan melambatkan proses penyembuhan.
Selain itu, ianya juga akan menyebabkan virus tersebar kepada kanak-kanak lain.

2. Tepuk Percussion
petua hilangkan batuk bayi dan kanak-kanak, petua hilangkan batuk, petua hilangkan batuk anak, petua hilangkan batuk berkahak, petua hilangkan batuk kering, petua hilangkan batuk bayi, petua hilangkan batuk berkahak bayi, petua hilangkan batuk dan selsema bayi, balm cf rub tasneem naturel, balm cf rub merawat batuk, balm batuk dan selsema, petua hilangkan batuk anak kecil, tips hilangkan batuk anak, testimoni balm cf rub tasneem naturel, balm tasneem naturel
Tepuk ini bagi memudahkan pengeluaran kahak. Caranya dengan menepuk bahagian badan (depan dan belakang) dengan menggunakan tapak tangan yang melengkung.


3. Mandi lemon
petua hilangkan batuk bayi dan kanak-kanak, petua hilangkan batuk, petua hilangkan batuk anak, petua hilangkan batuk berkahak, petua hilangkan batuk kering, petua hilangkan batuk bayi, petua hilangkan batuk berkahak bayi, petua hilangkan batuk dan selsema bayi, balm cf rub tasneem naturel, balm cf rub merawat batuk, balm batuk dan selsema, petua hilangkan batuk anak kecil, tips hilangkan batuk anak, testimoni balm cf rub tasneem naturel, balm tasneem naturel
Letakkan beberapa hirisan lemon ke dalam mandian anak. Bau lemon dipercayai dapat membantu mengeringkan hingus bayi.

4. Urutan
petua hilangkan batuk bayi dan kanak-kanak, petua hilangkan batuk, petua hilangkan batuk anak, petua hilangkan batuk berkahak, petua hilangkan batuk kering, petua hilangkan batuk bayi, petua hilangkan batuk berkahak bayi, petua hilangkan batuk dan selsema bayi, balm cf rub tasneem naturel, balm cf rub merawat batuk, balm batuk dan selsema, petua hilangkan batuk anak kecil, tips hilangkan batuk anak, testimoni balm cf rub tasneem naturel, balm tasneem naturel
Kajian menunjukkan bahawa urutan bayi mampu memberikan keselesaan kepada bayi. Bayi yang selalu diurut juga sangat mudah dijaga kerana jarang meragam.


5. Sedut hingus
petua hilangkan batuk bayi dan kanak-kanak, petua hilangkan batuk, petua hilangkan batuk anak, petua hilangkan batuk berkahak, petua hilangkan batuk kering, petua hilangkan batuk bayi, petua hilangkan batuk berkahak bayi, petua hilangkan batuk dan selsema bayi, balm cf rub tasneem naturel, balm cf rub merawat batuk, balm batuk dan selsema, petua hilangkan batuk anak kecil, tips hilangkan batuk anak, testimoni balm cf rub tasneem naturel, balm tasneem naturel
Ibu bapa boleh mengeluarkan hingus anak dengan cara menyedut hingus tersebut menggunakan alat penyedut hidung. Alat ini boleh didapati di farmasi dan klinik.

6. Jaga pemakanan
petua hilangkan batuk bayi dan kanak-kanak, petua hilangkan batuk, petua hilangkan batuk anak, petua hilangkan batuk berkahak, petua hilangkan batuk kering, petua hilangkan batuk bayi, petua hilangkan batuk berkahak bayi, petua hilangkan batuk dan selsema bayi, balm cf rub tasneem naturel, balm cf rub merawat batuk, balm batuk dan selsema, petua hilangkan batuk anak kecil, tips hilangkan batuk anak, testimoni balm cf rub tasneem naturel, balm tasneem naturel
Ibu perlu menjaga pemakanan jika menyusu anak sepenuhnya. Ibu boleh banyakkan pengambilan makanan berkhasiat seperti sup ayam dan daging.
Khasiatnya akan menghasilkan susu ibu yang lebih berkualiti dan sangat baik untuk bayi sebagai penawar sakit. Teruskan penyusuan secara eksklusif dengan lebih kerap walaupun anak batuk dan selsema.

7. Guna CF Rub
petua hilangkan batuk bayi dan kanak-kanak, petua hilangkan batuk, petua hilangkan batuk anak, petua hilangkan batuk berkahak, petua hilangkan batuk kering, petua hilangkan batuk bayi, petua hilangkan batuk berkahak bayi, petua hilangkan batuk dan selsema bayi, balm cf rub tasneem naturel, balm cf rub merawat batuk, balm batuk dan selsema, petua hilangkan batuk anak kecil, tips hilangkan batuk anak, testimoni balm cf rub tasneem naturel, balm tasneem naturel
Cara yang lebih mudah dan pantas, ibu boleh gunakan balm CF Rub daripada Tasneem Naturel. Balm ini diekstrak daripada bahan semulajadi seperti kulit kayu putih, tea tree, lemon dan cypress bagi meredakan batuk dan selesema anak kecil.
Apa tu balm CF Rub? Ahaaa. Kalau nak tahu apa tu balm CF Rub yang kecil-kecil cili padi ni, korang boleh klik kat bawah ni.
Petua Hilangkan Batuk Bayi dan Kanak-Kanak Petua Hilangkan Batuk Bayi dan Kanak-Kanak Reviewed by Decamellia on Wednesday, July 17, 2019 Rating: 5

4 comments:

  1. Paling susah nak jaga tu part pemakanan la kan kalau ibu menyusu badan (kalau saya lah, hihi). Tapi demi anak nak sihat cepat haruslah berkorban.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huhu betul sangat tu sis. Lagi Nur ni suka makan :D

      Delete

Powered by Blogger.