zPerasan tak bila anak dah mula berderet kita punya jadual makan mesti dah tak betul lagi-lagi sarapan pagi. Yela, kita ni sejak jadi ibu anak-anak mesti kita dahulukan, terutamanya bab makan minum dorang. Belum lagi cerita urusan rumah yang lain. Selalu sangat lewat makan, lepas tu mulalah gastrik pun datang menyapa.


Sekarang tak risau lagi sejak ada KITSUI 39 SuperFood Meal Replacement (K39SMR) dekat rumah. Hanya perlu bancuh dengan air suam, goncang-goncang sikit, dan taraaaa siap dah makanan yang lengkap nutrien harian diperlukan disamping dapat membekalkan tenaga bagi menjalani aktiviti harian Nur yang padat dan sibuk. Senang je kan?


KITSUI Jenama Suplemen Kesihatan Popular di Malaysia

KITSUI adalah produk jenama tempatan yang telah bertapak di pasaran Malaysia lebih dari 20 tahun

KITSUI 39 SuperFood Meal Replacement (K39SMR) adalah makanan tambahan yang diciptakan khas untuk memberikan sokongan optimum serta meningkatkan kesihatan dan tenaga secara serentak

Tapi sebelum Nur cerita lebih lanjut tentang K39SMR, Nur nak terangkan sedikit sebanyak tentang KITSUI. Sebut aje KITSUI mesti ramai yang dah kenal kan? Jenama KITSUI ini sangat di percayai oleh majoriti rakyat Malaysia dengan keberkesannya sehingga menjadi salah satu jenama terbaik dan popular di seluruh farmasi di negara ini.

Bukan itu sahaja, jenama KITSUI telah menerima pelbagai anugerah untuk produk berkualiti mereka, termasuklah Brand Laureate, Anugerah Asia Halal, Watson Top Brand, dan Superhealth Brand. Anugerah ini menjadi bukti komitmen Kitsui untuk menyediakan makanan tambahan kesihatan yang selamat, berkesan dan berkualiti tinggi kepada pengguna. Pengiktirafan daripada anugerah ini juga mempamerkan kepercayaan dan sokongan yang Kitsui peroleh daripada pelanggan dan pakar industri.

KITSUI adalah produk jenama tempatan yang telah bertapak di pasaran Malaysia lebih dari 20 tahun. Dengan berbekalkan pengalaman selama 20 tahun, memang tidak perlu disangkalkan lagi kebaikan dan keberkesanan semua produk dibawah jenama KITSUI yang mana semuanya telah melalui dan lulus ujian keselamatan dan makmal, malah ia juga telah mendapat sijil halal dari kilang bertaraf GMP sebelum di pasarkan.

jenama KITSUI telah menerima pelbagai anugerah untuk produk berkualiti mereka, termasuklah Brand Laureate, Anugerah Asia Halal, Watson Top Brand, dan Superhealth Brand

jenama KITSUI telah menerima pelbagai anugerah untuk produk berkualiti mereka, termasuklah Brand Laureate, Anugerah Asia Halal, Watson Top Brand, dan Superhealth Brand


Kitsui mengutamakan kawalan kualiti dan mematuhi piawaian industri seperti ISO, HACCP dan GMP untuk memastikan produk mereka memenuhi piawaian kualiti tertinggi

Kitsui mengutamakan kawalan kualiti dan mematuhi piawaian industri seperti ISO, HACCP dan GMP untuk memastikan produk mereka memenuhi piawaian kualiti tertinggi dan ia menggunakan bahan berasaskan tumbuhan yang menjadikannya sangat selamat untuk dimakan dan sesuai untuk semua peringkat umur.


KITSUI 39 SuperFood Meal Replacement


Alright, balik pasal makanan gantian, KITSUI 39 SuperFood Meal Replacement (K39SMR) adalah makanan tambahan yang diciptakan khas untuk memberikan sokongan optimum serta meningkatkan kesihatan dan tenaga secara serentak.

Bukan orang yang sibuk aje sesuai ambil KITSUI 39 SuperFood Meal Replacement ni, malah makanan tambahan ini juga sesuai untuk orang dewasa dan warga emas yang:

  • Masalah gula tinggi dalam darah
  • Masalah tekanan darah tinggi
  • Meningkatkan kesihatan mata
  • Mengekalkan tulang yang sihat
  • Menginginkan tenaga
  • Mencari kesihatan yang lebih baik


Selain membekalkan tenaga, K39SMR adalah makanan tambahan yang memiliki banyak faedah utama seperti:

  • Mengurangkan gula dalam darah
  • Membantu meningkatkan sistem imuniti
  • Mengurangkan tekanan darah tinggi
  • Membantu meningkatkan kesihatan sendi dan tulang
  • Membantu mengekalkan kesihatan mata


5 Kebaikan KITSUI 39 SuperFood Meal Replacement

KITSUI 39 SuperFood Meal Replacement (K39SMR) adalah makanan tambahan yang diciptakan khas untuk memberikan sokongan optimum serta meningkatkan kesihatan dan tenaga secara serentak


Lebih menarik lagi, K39SMR ini memiliki 5 kebaikan yang sangat bermanfaat untuk pengguna.

1. Nutrien Lengkap

Memiliki 39 bijirin dan herba secara semulajadi, K39SMR menyediakan pelbagai jenis nutrien penting, vitamin, dan mineral yang membantu menggalakkan tenaga, stamina, kesihatan dan kesejahteraan.

2. Sacha Inci (Omega 3, 6, 9)

Sacha Inchi ini adalah sumber sokongan acid lemak omega 3, 6, dan 9  yang baik untuk kesihatan jantung, fungsi otak dan kesihatan tulang yang mempunyai manfaat menyeluruh untuk kawasan penting ini. Membantu menurunkan tekanan darah tinggi dan kolestrol .

3. Tiada Gula Tambahan

Beta-Glucan BG25 membantu mengawal paras gula dalam badan secara semulajadi. K39SMR juga tidak mengandungi gula tambahan. Mlaah ia dapat membantu menurunkan gula dalam darah.

4. Kesihatan Mata

Produk multigrain mengandungi bahan-bahan seperti Spirulina dan vitamin C, yang membantu membekalkan antioksidan dan nutrien penting bagi menyokong kesihatan mata.

5. Kesihatan Pencernaan dan Sokongan Imuniti

Prebiotik (10 Bilion CFU) dan Spirulina membantu menggalakkan usus yang sihat serta membantu dalam penghadaman, dan menyokong imunisasi dalam badan. Gabungan ini memberikan kesihatan penghadaman dan peningkatan imuniti dengan lebih baik.

Bahan Utama KITSUI 39 SuperFood Meal Replacement 

 


39 Bijirin & Herba

  • Kaya dengan serat makanan
  • Kaya dengan protein sayuran
  • Membekalkan tenaga untuk badan

Sacha Inci (Omega 3, 6, 9)

  • Kaya dengan Antioksidan
  • Membantu meningkatkan sistem imuniti

Spirulina

  • Kaya dengan antioksidan
  • Membantu meningkatkan sistem imun

17 jenis Vitamins & Minerals

  • Membantu mengekalkan fungsi fisiologi kesihatan
  • Kaya dengan antioksidan
  • Membantu menyokong sistem imuniti

Prebiotics (10 Billion CFU)

  • Membantu mengekalkan kesihatan usus
  • Membantu meningkatkan imuniti badan
  • Membantu menggalakkan penyerapan kalsium


Cara Penyediaan KITSUI 39 SuperFood Meal Replacement

Seperti yang sudah Nur sebut di atas, K30SMR yang memiliki formula khas rendah lemak dan rendah gula ini sangat mudah disediakan. Berbekalkan prepack yang mudah, satu sachet sehari dengan gabungan pelbagai jenis bahan dapat melengkapkan rutin harian kita. Cuma bancuh dengan air atau minuman kegemaran anda dan nikmati rasa yang sedap dan baik untuk kesihatan.

Penggunaan: Campurkan 1 sachet (30gm) dengan 200-250mL air sejuk atau air suam. Boleh juga mencampurkannya ke dalam jus, smoothie atau apa sahaja yang kita suka. Mudah kan?


Info Lain

Kandungan kalori K39SMR ini hanya 120.6 kcal sahaja namun dapat memberikan manfaat yang optimum buat pengguna. Menarik betul kan? Buat mereka yang berminat, boleh dapatkan Kitsui 39 SuperFood Meal Replacement di Watson berdekatan kawasan kediaman korang ya.

 

rangkaian Produk KITSUI
Produk KITSUI yang lain

 

1 Comments

  1. Banyak manfaatnya. Kalau certified HACCP & GMP tu memang selamat.

    Done follow sini. By the way jemput join Cie ada buat segment giveaway 😊

    ReplyDelete