Tahukah anda, masa mandi adalah masa yang terbaik untuk mengeratkan lagi ikatan kasih sayang antara kedua ibu bapa dan juga anak? Kebanyakan bayi sangat suka masa mandi. Masa mandi adalah taman permainan bagi mereka untuk melatih kemahiran sensor kerana bayi anda akan menggunakan deria mereka untuk mengetahui dan meneoka dunia di sekeliling mereka. Bagi ibu bapa, masa mandi kadang-kadang boleh menjadi tugas dalam rutin harian yang tidak akan pernah berakhir. Tetapi masa mandi akan menjadi lebih menyeronokkan untuk bayi dan ibu bapa jika kita menikmati saat ini dengan sebetul-betulnya.

Bagi memudahkan urusan ibu, pilihan set mandian bayi mana yang sesuai ya untuk kulit si manja ini? Ialah kan, kalau kita lihat di pasaran, ada banyak jenama mandian bayi yang dijual, hingga kadang-kadang kita tak tahu nak buat pilihan yang mana satu. Bukan apa, takut tersalah pilih, nanti anak pula tak serasi. 

Jadi, atas keperhatinan dan kesedaran betapa pentingnya ibu bapa memilih set mandian anak yang bersifat natural dan bebas bahan kimia berbahaya kepada bayi, Baby Spa Set dari Tasneem Naturel adalah pilihan yang terbaik untuk ibu bapa guna kepada anak-anak mereka. 

set mandian anak, baby spa set, tasneem naturel, baby spa set tasneem naturel, tips beli mandian anak, mandian anak tanpa bahan kimia, tips anak meragam, tips anak tidur lena, tips hilangkan batuk dan selsema anak

SIAPA YANG PATUT DAPATKAN BABY SPA SET NI?
  1. Bakal ibu yang tengah mengandung.
  2. Ibu yang baru lepas melahirkan anak.
  3. Ibu yang dalam tempoh berpantang.
  4. Suami yang ada isteri sedang mengandung.
  5. Suami yang ada isteri sedang berpantang dan baru melahirkan anak.
  6. Kawan-kawan atau saudara mara yang ada kenalan tengah berpantang, sudah melahirkan anak atau bakal melahirkan anak.
  7. Ibu bapa yang sangat pentingkan penggunaan bahan - bahan semulajadi untuk anak.

KEISTIMEWAAN BABY SPA SET YANG PATUT ANDA TAHU...!!
  • 100% dijamin natural. Bebas bahan kimia. Segala bahan termasuk preservative yang digunakan adalah natural (bukan sintetik) dan pastinya bahan utama setiap item berasaskan Essential Oil atau Pati minyak tumbuhan. Bauan nya adalah semulajadi dari bahan EO tersebut. Tidak ada wangian sintetik dicampurkan.
  • Diadun dari resipi Balm Calm yang mana sedia maklum Balm calm mampu membuat bayi berasa tenang, kurang meragam dan kurang menangis. KLIK SINI UNTUK TAHU APA ITU BALM CALM TIME
  • Didatangkan dengan Booklet Manual Teknik urutan bayi yang betul. Best kan? Anda boleh dapat ilmu step by step secara PERCUMA bangaimana cara mengurut bayi yang betul.

KELEBIHAN & FUNGSI UTAMA BABY SPA SET
  1. Bantu menenangkan anak
  2. Memudahkan anak tidur dengan lena
  3. Bantu menurunkan suhu
  4. Bantu melegakan batuk dan selsema

Secara ringkasnya, Baby Spa Set mengandungi 3 item iaitu:
  • Head To Toe (mandian)
  • Massage oil
  • Lotion

1) Head To Toe
Head to toe dari Tasneem Naturel sudah tentu berbeza dengan kebanyakan produk sabun mandi bayi di pasaran. Head To Toe diadun dari 6 jenis Essential Oil yang berfungsi untuk:
  • Bantu menenangkan anak
  • Mengurangkan keletihan
  • Memudahkan anak tidur dengan lena


Mandian ini sesuai dari bayi baru lahir hingga dewasa. terutama untuk anak-anak eczema dan kulit sensitif, ibu ayah wajib memilih sabun yang natural seperti ini. Salah satu tanda sabun tiada bahan kimia ialah ianya tidak berbuih banyak, dan preservative (bahan yang digunakan untuk tahan lama dan anti kulat) dalam sabun ini juga dijamin natural.


2) Massage Oil
Urutan bayi dipercayai mampu merangsang perkembangan positif bayi kita. Memang tepat sekali Tasneem Naturel keluarkan produk seumpama ini. Bolehlah bayi tenang-tenang sambil diurut dengan penuh kasih saying oleh ibu dan ayah.

Kelebihan yang terdapat dalam Massage Oil Tasneem Naturel adalah:
  • Bantu untuk meredakan tantrum
  • Memudahkan anak tidur dengan lena
  • Bantu menurunkan suhu
  • Bantu melegakan batuk dan selsema
set mandian anak, baby spa set, tasneem naturel, baby spa set tasneem naturel, tips beli mandian anak, mandian anak tanpa bahan kimia, tips anak meragam, tips anak tidur lena, tips hilangkan batuk dan selsema anak

Untuk mengurut bayi, boleh sahaja gunakan apa-apa minyak seperti minyak masak atau minyak kelapa. Tapi Tasneem Naturel sentiasa menyediakan alternatif terbaik dengan menyediakan minyak urut bayi yang natural. Dijamin tiada kandungan ‘mineral oil’ seperti kebanyakan produk di pasaran.
Dan ibu bapa juga perlu cakna jenis minyak yang sesuai untuk anak. Ini kerana kebanyakan kajian tentang penggunaan minyak bayi hanya memfokuskan kepada jenis kulit seperti masalah kulit kering dan ekzema semata. Ini amat penting kerana terdapat kesan perbezaan antara penggunaan kerap setiap hari atau seminggu sekali.

3) Lotion
Penggunaan lotion penting untuk memastikan kulit bayi sentiasa lembab dan sihat selain memberi keselesaan kepada bayi dengan membelai kulit halusnya. Malah lotion yang mengandungi Essential Oil seperti Geranium, Marjarom, Roman Chamomile, Tangerine, Bergamot dan Sweet Orange ini uga boleh:
  • Bantu menenangkan anak
  • Bantu untuk meredakan tantrum
  • Memberikan keselesaan kepada anak

set mandian anak, baby spa set, tasneem naturel, baby spa set tasneem naturel, tips beli mandian anak, mandian anak tanpa bahan kimia, tips anak meragam, tips anak tidur lena, tips hilangkan batuk dan selsema anak


Apa yang pasti ibu bapa kini lebih mengutamakan dan mencari produk yang MESRA BABY, SELAMAT dan BERKESAN. Melabur sedikit tidak kisah asalkan simanja mendapat yang TERBAIK. Kita sebagai ibubapa akan rasa selamat setiap kali menggunakan produk semulajadi kepada bayi kerana yakin ia hanya mengandungi bahan-bahan yang selamat dari alam semulajadi. Pastinya kita sebagai ibubapa mahukan yang terbaik untuk permata hati kita kan?


BERMINAT DENGAN BABY SPA SET TASNEEM NATUREL? 
KLIK ICON WHATSAPP DI BAWAH :)
 BERMINAT? JOM WHATSAPP NUR :)


0 Comments